Suavecito

5 augustus 2019
662
Suavecito

De geschiedenis

Suavecito is een premium, Amerikaans grooming merk dat inmiddels tot de meest populaire merken ter wereld behoort binnen het betaalbare luxe segment.

Suavecito is ontstaan vanuit de filosofie dat hoogwaardige producten niet gelijk hoeven te staan aan een eveneens hoge prijs. Dit was de afgelopen drie decennia wel het geval was binnen de grooming wereld voor mannen. De reden dat Suavecito premium kwaliteit tegen een scherpe prijs kan leveren is omdat het merk niet bestaat om maximale winst te boeken. Daarentegen wil het merk een band met haar loyale volgers en fans in stand te houden, aldus de drie oprichters.

Het verhaal achter Suavecito kent een bekende ontwikkeling: begonnen vanuit een garage en met simpele ingrediënten net zo lang blijven proberen tot er een functioneel product ontstaat. De opzet achter dit idee was destijds overigens niet om een volwaardig grooming merk op te richten. De drie oprichters waren namelijk initieel van plan om met de opbrengst van hun brouwsel een restaurant te openen, wat van jongs af aan hun droom was.

Lees ook:  Philips Series 5000 BT5515/15

Het eerste succesvolle prototype product was de pomade, welke tot op de dag van vandaag nog steeds het meest verkochte Suavecito product is. De eerste paar honderd pomades werden uitgedeeld onder vrienden en familie. Via via kwamen barbiers in contact met de Suavecito pomade en waren onder de indruk van de geur en het feit dat de pomade makkelijk uitwasbaar was vanwege de waterbasis.

Toen bleek dat de vraag naar de toen nog naamloze pomade bleef toenemen besloten de oprichters om nog een batch te maken. Deze batch van 4000 units werd eveneens binnen korte tijd verkocht. Dit was een belangrijk moment in de geschiedenis van het merk: met een extra lening hebben zij het merk verder opgezet en uitgebouwd.

Om de ideologie achter het merk in stand te houden reist het Suavecito team het hele jaar door de wereld af. Suavecito is vanaf haar geboorte diep in de motorwereld, tattoo, auto tuning en barbierswereld geworteld. Dit is ook de reden voor het logo dat een doodshoofd met rockabilly trekjes is.

Het assortiment

Het assortiment van Suavecito blijft doorgroeien en bestaat inmiddels uit baardverzorging, haarstyling, scharen, accessoires en een premium blends lijn. Onder het hoofdmerk vallen drie labels:

  1. Suavecito. Het originele label waar de oorspronkelijke pomade is ontstaan. Bevat alle pomades en haarstyling.
  2. Suavecita. Vrouwelijke variant voor stylingproducten zoals wax, haarspray en make-up.
  3. Premium Blends. Baardverzorging van het premium blends label worden in kleine oplage uitgebracht. De ingrediënten voor de carrier oliën worden lokaal geoogst en verwerkt en hebben allen unieke geuren.
Lees ook:  Nat scheren stap-voor-stap gids (update)

De prijs van Suavecito zal ondanks wereldwijd succes hetzelfde blijven.

Suavecito producten kopen

Interesse om Suavecito producten een keer te proberen?

Best sellers van Suavecito zijn onder andere de Original pomade en Firme pomade. Ook de Matte pomade voor een natuurlijke uitstraling.

Voor het verzorgen van de haren zijn de Premium blends shampoo en premium blends conditioner favoriet. Voor het optimaal verzorgen van de baard doet de Eucalyptus baardolie het erg goed.

Recent

Handige tips voor een glad scheerresultaat

Waarom investeren in vastgoed een slimme keuze is voor de moderne man

De 6 meest uitdagende teamuitjes met je vriendenteam!

Praktische tips voor het kiezen van speelgoed voor je kinderen

© Trendheads - 2025
Made with
Web Wings