Gemiddeld besteedt de gemiddelde Nederlander twee uur per dag aan social media. De kans is dan ook groot dat je voor het lezen van deze blog nog even snel je tijdlijn hebt gecheckt. Mensen van verschillende leeftijden zijn tegenwoordig veel actief op alle soorten platformen. De ontwikkelingen in de media gaan dan ook snel. Voor bedrijven is social media ontzettend belangrijk. Ze kunnen het namelijk inzetten voor bepaalde marketingstrategieën.
Vaak worden er pr-bureaus gebruikt, maar hoeveel kost een pr-bureau? In het beginstadia van een bedrijf is het slimmer om te beginnen met je socials. In deze blog gaan we een aantal ontwikkelingen bespreken op het gebied van social media.
Inhoud
Pinterest voorspelt trends verrassend goed. Pinterest krijgt alle zoekresultaten te zien van de gebruikers. Dit is dan ook waardevolle data. Pinterest publiceert ieder jaar een rapport over de voorspellingen. Ze voorspellen dat de mode zal gaan bestaan uit vrolijke kleuren en gothic. Dit doen ze niet alleen voor modetrends, maar voor alles.
Instagram profiel op jouw website
Wil je vanaf je website verwijzen naar je Instagram profiel? Het was al mogelijk om dit te doen en een aantal posts te laten zien. Je kunt tegenwoordig een stuk profiel embedden. Je integreert eigenlijk een stuk content op je website. Zo krijgt de gebruiker een minioverzicht van je profiel. De nieuwe functie is ontzettend handig als je jouw profiel wilt promoten.
Likes op Instagram stories
Eerder was het alleen mogelijk om te reageren op Instagram stories, maar je kunt nu ook een story liken. Je kunt erg makkelijk op het hartje klikken. Instagram stuurt geen melding naar de persoon. Je kunt de likes wel bekijken via de ‘viewer sheet’. Wees er wel snel bij, want de statistieken verdwijnen na 24 uur.
Originele content op Instagram
Instagram is constant bezig met het verbeteren en door ontwikkelen van hun algoritmes. Algoritmes zorgen voor de rangschikking van de foto’s en video’s op je tijdlijn. Instagram heeft de overtuiging dat originele content meer waardering moet krijgen. Hierdoor is het algoritme dan ook aangepast. Ze verwachten dat het reposten van een oude foto of een bewerkte foto via een externe app zal zorgen voor een kleiner bereik.
TikTok
TikTok is een van de nieuwste social media platformen. Dit platform is zich dan ook enorm aan het ontwikkelingen. Ze doen er alles aan om de schermtijd van bezoekers te verlengen, zo is de tijdsduur van video's al verlengt naar een maximum van 10 minuten. Ook blijven ze testen het het tonen van advertenties in de zoekresultaten. Door middel van een tool op TikTok is het mogelijk voor gebruikers om bepaalde data van een doelgroep de analyseren. Kortom, is zich op velen gebieden aan het ontwikkelen en zal dit in de toekomst ook blijven doen.
LinkedIn nieuwsbrieven
LinkedIn is niet alleen meer om werk gerelateerde content op te plaatsen. Daarom introduceert LinkedIn dit jaar de LinkedIn nieuwsbrief. Het is een nieuwe manier om jouw content te creëren en te delen met een specifieke groep mensen. Het was al mogelijk om nieuwsbrieven te versturen vanuit je persoonlijke account. Alle gebruikers op LinkedIn kunnen zich abonneren op jouw nieuwsbrief om updates te ontvangen.
De populariteit van media in Nederland
De ontwikkelingen in de media veranderen constant. Zo ook het mediagebruik van alle Nederlanders. Het gebruik van media in Nederland blijft groeien. De afgelopen jaren is dit voornamelijk onder de 40-plussers. Ook het aantal uren per dag dat mensen aan social media besteden, blijft stijgen. Vooral het gebruik van WhatsApp, TikTok en Snapchat heeft te maken met een forse stijging. De meeste jongeren verlaten het platform Facebook, hier neemt het aantal gebruikers alleen maar af. Ook het gebruik van Instagram en YouTube neemt af, vooral bij tieners.
Wil je na het lezen van deze blog weer meten over over het telefoongebruik? Dan lees je hier alle trends van dit moment!